Szolgáltatások

Öntött aszfalt

    Az elsősorban városi utak burkolataként alkalmazott aszfalttípust 3-4 cm vastagságban, hengerlés nélkül építik be. Bedolgozása kézi úton történik, a tűzkocsiból a forró aszfaltot talicskába vagy más a meleg aszfaltnak ellenálló céltartályba helyezik, onnan ráöntik a kötőrétegre, és a térdelő munkás fasimítóval dolgozza be, simítja el az aszfalt anyagot. Az öntött aszfalt felületét érdesíteni kell az aszfalt érdesítése 8-12 kg/m KZ 5/8 vagy KZ 8/12 érdesítő impregnált (bitumennel előkezelt) zúzalékkal történik, amit a forró 210 C-os öntött aszfalton egyenletes kézi hengerléssel simítják el.

    Az aszfalt lehűlését követően használatba lehet venni a frissen elkészült aszfaltfelületet mely strapabíró és viszonylag olcsóbb megoldás.

Előnyei:

  • nem kell hengerelni
  • fagyra érzéketlen

  • kiváló szigetelő hatás

  • szabálytalan felületek jól kialakíthatók kézi elterítéssel

  • felülete zúzalékkal erősíthető

Hátrányai:


 

  • drága, speciális keverő-szállító berendezést (masztikátort) igényel

  • magas hőmérsékletre érzékeny, sérülékeny

  • nagy terhelés hatására deformálódhat

     

  

 

 

Hengerelt aszfalt (aszfaltbeton)

    A tömör aszfaltburkolatok (aszfaltbeton) az útépítési bitumennel készült, betonrendszerű, kis hézagtartalmú aszfaltkeverékekből készülő pályaszerkezeti rétegek. Jellemzőjük, hogy a behengerlés, tömörítés és lehűlés után a burkolat eléri teljes szilárdságát és stabilitását. Bedolgozása hengerléssel történik. Addig kell a hengerlést befejezni (a kellő tömörséget elérni), amíg az aszfalt 100°C hőmérsékletű. A hengerlésnél célszerűen közvetlenül a finisher mögött gumikerekes henger halad forró és száraz gumikkal. A gumihenger igen hatékonyan tömörít, mert nem csak tömörítő, de gyúró hatása is van. Ezután halad az acélhenger, amely a simítást végzi el. Az összehengerlő menet száma például 4 cm tömör vastagság esetén 8-10 menet. A csatlakozások (hosszhézagok) kialakítására különös gondot kell fordítani. A hengernek mindig a hajtott tengelyével kell a finisher felé haladni és a sáv-váltást (a hengerlés általában 1/3 sávátfedéssel történik) a már kihűlt szakaszon kell elvégezni. Előnyük a nagy forgalombírás, tartósság, magas élettartam. Az aszfaltbeton burkolatok kevesebb fenntartást igényelnek, a keletkező hibák javítása viszont precízebb munkát és
gondos technológiát igényel.

    A közutakon leggyakrabban alkalmazott burkolattípushoz az aszfaltkeveréket keverőtelepen gyártják. A keverőtelepről ponyvázott tehergépkocsival szállítjuk a beépítés helyére, az anyag káros lehűlésének megakadályozása miatt legfeljebb 30-40 km távolságra.

  • Adalékanyaguk folytonos elosztású
  • A kopó és a kötő aszfaltrétegek, zúzalékból, mészkőlisztből, zúzott és természetes homokból állnak.
  • A bitumen tartalom 4,5-7,5% között szokott lenni.
  • Aszfaltbeton burkolatok esetén, a pálya szerkezete az alaprétegből, kötő és aszfalt-kopórétegből áll.

Előnyei:

  • Nem kell hozzá drága keverő-szállító gépjármű
  • Nagyobb teherbíró képesség

Hátrányai:

  • Fagyra érzékeny
  • Hengerlése szűkséges
  • Szabálytalan felületek nehezen kialakíthatóak
  • Kis felületen nehézkes tömörítés

 
 
Galéria                                                                                      Árak

Tekintse meg galériánkat, referencia fotóinkat.                          Nézze meg árlistánkat, vagy kérjen egyedi ajánlatot.