Szolgáltatások
Öntött aszfalt
Az elsősorban városi utak burkolataként alkalmazott aszfalttípust 3-4 cm vastagságban, hengerlés nélkül építik be. Bedolgozása kézi úton történik, a tűzkocsiból a forró aszfaltot talicskába vagy más a meleg aszfaltnak ellenálló céltartályba helyezik, onnan ráöntik a kötőrétegre, és a térdelő munkás fasimítóval dolgozza be, simítja el az aszfalt anyagot. Az öntött aszfalt felületét érdesíteni kell az aszfalt érdesítése 8-12 kg/m KZ 5/8 vagy KZ 8/12 érdesítő impregnált (bitumennel előkezelt) zúzalékkal történik, amit a forró 210 C-os öntött aszfalton egyenletes kézi hengerléssel simítják el.
Az aszfalt lehűlését követően használatba lehet venni a frissen elkészült aszfaltfelületet mely strapabíró és viszonylag olcsóbb megoldás.
Előnyei:
- nem kell hengerelni
-
fagyra érzéketlen
-
kiváló szigetelő hatás
-
szabálytalan felületek jól kialakíthatók kézi elterítéssel
-
felülete zúzalékkal erősíthető
Hátrányai:
-
drága, speciális keverő-szállító berendezést (masztikátort) igényel
-
magas hőmérsékletre érzékeny, sérülékeny
-
nagy terhelés hatására deformálódhat
Hengerelt aszfalt (aszfaltbeton)
A közutakon leggyakrabban alkalmazott burkolattípushoz az aszfaltkeveréket keverőtelepen gyártják. A keverőtelepről ponyvázott tehergépkocsival szállítjuk a beépítés helyére, az anyag káros lehűlésének megakadályozása miatt legfeljebb 30-40 km távolságra.
- Adalékanyaguk folytonos elosztású
- A kopó és a kötő aszfaltrétegek, zúzalékból, mészkőlisztből, zúzott és természetes homokból állnak.
- A bitumen tartalom 4,5-7,5% között szokott lenni.
- Aszfaltbeton burkolatok esetén, a pálya szerkezete az alaprétegből, kötő és aszfalt-kopórétegből áll.
Előnyei:
- Nem kell hozzá drága keverő-szállító gépjármű
- Nagyobb teherbíró képesség
Hátrányai:
- Fagyra érzékeny
- Hengerlése szűkséges
- Szabálytalan felületek nehezen kialakíthatóak
- Kis felületen nehézkes tömörítés
Tekintse meg galériánkat, referencia fotóinkat. Nézze meg árlistánkat, vagy kérjen egyedi ajánlatot.